Cimet

Cimet je popularan, veoma ukusan začin, koji se vekovima koristi u medicinske svrhe. Veoma je prijatnog mirisa i ukusa zbog čega je obavezan u mnogim poslasticama, a zbog svojih lekovitih osobina mnogi ga konzumiraju i kao terapiju. Na primer, jedna kafena kašičica cimeta sadrži količinu antioksidanata kao pola šolje svezih borovnica, a njegove prirodne antimikrobne osobine su se pokazale kao odlične u borbi protiv Ešerihije koli, kao i Kandide.

Cimet je začin koji se pravi od unutrašnje kore drveta Cinamomum. Već godinama uživa ulogu super – začina jer:

  • snižava nivo šećera u krvi,
  • ima snažno protivupalno dejstvo,
  • smanjuje rizik od srčanih oboljenja,
  • poboljšava varenje i krvotok,
  • snižava nivo holesterola.

Kontroverze o cimetu

Za začin, koji je kao i drugi zdravi začini ili zdravo povrće poznat po svojim odličnim zdravstvenim svojstvima više od 4000 godina, mislili biste da ne može biti mnogo kontroverzi i zabluda. Naprotiv, o rizicima svakodnevnog konzumiranja cimeta se piše poslednjih par godina, kao nikad pre. Naime, istraživanja su potvrdila da vrsta cimeta koja je najviše u upotrebi širom Evrope i Amerike, kasija, sadrži veoma visok nivo kumarina, zahvaljujući kojem može da izazove oštećenja jetre.

Eksperti su propisali preporučen dnevni unos kumarina, koji iznosi 0.1mg kumarina po kilogramu telesne težine. Kao rezultat, Evropska Unija je ograničila količinu kumarina u prehrambenoj industriji, što je dovelo do protesta pekara u Danskoj i Nemačkoj. Dovoljno je da dodate cimet u ovsenu kašu ili ako pijete redovno čaj na bazi cimeta i vrlo lako ćete prekoračiti dozvoljeni limit.

Alternativa za standardni cimet

Dobra stvar je što postoji zdravija i bezbednija alternativa za cimet, a to je cejlonski cimet. Kasija cimet je poreklom iz Kine i jugoistočne Azije i uglavnom je u opticaju po supermarketima i zdravim hranama zbog bolje dostupnosti i niže cene. Cejlonski cimet dolazi sa Šri Lanke, ima nežniji, slatkastiji miris i aromu, svetlije je boje i jasno se razlikuje od kasija cimeta.

“Lično preferiram kasija cimet jer je to ono što čitavog života konzumiram i smatram cimetom, tako da povremeno upotrebljavam i jedan i drugi.”

Razlog zbog kog je cejlonski cimet bolji je neuporedivo niži nivo kumarina, koji je toliko neznatan tako da možete da ga konzumirate do mile volje, uz sve spomenute dobrobiti po zdravlje. S obzirom na to da na ambalaži domaćih proizvodjača uglavnom nije navedeno poreklo cimeta, na osnovu boje i mirisa (a i cene) možete utvrditi da je u pitanju kasija cimet, dok cejlonski cimet nabljavm u DM-u i Bio Špajzu.