Magnezijum

O magnezijumu se ne priča mnogo iako po nekim procenama više od 80% stanovništva ima problem deficita ovog veoma važnog minerala koji moze da dovede do ozbiljnih problema sa zdravljem. Ako Vas muči umor, problemi sa koncetracijom, nervozni ste i pod stresom, unošenjem dodatnog magnezijuma mogli bi znacajno poboljsati zdravstveno stanje.
Uloga magnezijuma je veoma kompleksna.
Između ostalog utiče na kardiovaskularni sistem, služi kao prevencija srčanog udara, šloga, dijabetesa tipa 2, migrena, usporava starenje.

Problem je što je sasvim moguće da i pored zdravog života i izbalansirane ishrane ne unosite dovoljnu količinu magnezijuma, jer je kao posledica lošeg, zagađenog zemljišta, korišćenja veštačkih đubriva i pesticida koncetracija magnezijuma u biljkama drastično smanjena.

Ako prepoznajete simptome i želite da unesete dodatni magnezijum kroz suplementaciju neophodno je da obratite pažnju na vrstu magnezijuma koji kupujete.
Naime, da bi dobio odgovarajuću stabilnost magnezijum mora biti vezan za drugi molekul, ne postoji 100% magnezijum suplement.
U zavisnosti od kombinacije postoje znacajne razlike u apsorpciji, bioraspoloživosti i može doprineti različitim zdravstvenim poboljšanjima.

Magnezijum u suplementima

Magnezijum oksid smatra se najlošijom opcijom jer i pored visokog sadržaja magnezijuma (oko 60%) u proporciji, bioraspoloživost je tek oko 4%, često izaziva dijareju, tako da je gotovo neupotrebljiv. Obratite paznju jer je najzastupljeniji u prodaji!

Magnezijum hlorid sadrzi samo 12% magnezijuma ali je iskoristljivost i apsorpcija mnogo bolja nego kod magnezijum oksida. Ako se odlučite za ovaj oblik preporuka je da se dodatno raspitate o načinu unošenja, tačnije ako se uzima oralno može da dovede do problema sa crevima i dijareje, tako da je preporuka da se maže na kozu, u obliku losiona ili gela. Pogodan je protiv grčenja mišica i za relaksaciju, takodje ubrzava metabolizam i poboljšava bubrežnu funkciju.

Magnezijum citrat (16% bioraspolozivost), predstavlja solidnu opciju mada takođe ima izraženu laksativnu osobinu. Između ostalog upotrebljava se kao prevencija kamena u bubregu i poboljšava rad creva. Sadrži nižu koncetraciju magnezijuma, ali ima veoma dobru apsorpciju, zastupljen je na policama apoteka i u svakom slučaju mnogo bolja opcija nego magnezijum oksid.

Magnezijum taurat nije mnogo zastupljen, obično se koristi kod kardiovaskularnih problema i srčanih oboljenja. Magnezijum opušta srčani mišic i omogućava bolji protok krvi do srca. Taurin je aminokiselina poznata da hrani srčani mišić i poboljšava kvalitet kontrakcije, tako da ako uzimate magnezijum za rad srca ovo je najbolja opcija za vas. Lako se apsorbuje i nema laksativnih osobina.

Magnezijum glicinat obezbeđuje najviši nivo apsorpcije i bioraspoloživosti i smatra se idealnim za one koji žele da umanje deficit. Problem je što ga uglavnom nema u suplementima domaće proizvodnje. Glicin ima opuštajući efekat i pored umirujuće osobine magnezijuma ovo je najbolja opcija za relaksaciju i oporavak od stresa, takođe nema laksativnih osobina i veoma je bezbedno resenje.